Portfolio |
|||||
The MaskHåndtryk, (unika) reaktiv farve, bomuld Over jorden – under himlen #1 og #2Håndtryk, (unika) reaktiv farve, bomuld, 2017 FarvestudieHåndtryk, (unika) reaktiv farve, bomuld, 2015 NomadeskabPrototype. Skelet af aluminium Dette håndtrykte ramie skab med tekstil, der er inspireret af træets årringer er udført til udstillingen “En tro kopi - unge designere i museet”, Kunstindustrimuseet 1994. Til udstillingen udførte 7 designere hver en fantasi over et objekt i museets permanente samling. Louise Sass konstruerede et “Nomadeskab”, som et telt af stof og stænger, udført som en parafrase over et skab fra rokokotiden. - Mennesker idag har brug for mobilitet eller blot muligheden for fleksibilitet i indretningen. “Nomadeskabet kan skilles ad, vaskes og flyttes fra sted til sted. Gul BarokHåndtryk, unik, udsnit Gul Barok, Lille BlåHåndtryk, unika UT # 5
Håndtryk, unika In the Dark
Falling down a Mountain
Riding in the Dark
UT # 4
Fra billedserie #1-5, udstillet Galleri Inger Molin, Stockholm 2009. Ingen skal sige # 5
Fra billedserie # 1-14, 2001 Der er tale om en unik tryk form, som kun afføder ét eksemplar i begrænset format. Det særlige ved udtrykket er en røntgenagtig virkning som blotlægger tid og bevægelse. Udstillet i Dansk Design Center, København 2001, sammen med ”Tanka” digte af Tóroddur Poulsen Tanka, japansk digt på 5-7-5-7-5 stavelser. Lille rød | Gul med rødt
Galleri Inger Molin, Stockholm 2000. “Kombinationer” serie af 9, arbejder på papir. Læs Anmeldelse af Åsa Wall, Svenska Dagbladet 12.04.2000 Sort/hvid
Læs Fra flade til stoflighed til rum, katalogtekst af professor, arkitekt Stig L. Andersson 1998: Happy Orange
Rød/blå
Undervejs # 2
Indkøbt af Röhsska Museets venneforening 1998. Inkluderet i venneforeningens særlige samling. “Undervejs” er titlen på to trykte tekstilflader i stort format, som Louise Sass udførte I løbet af 1996 og 97. “Undervejs” er trykt på silke, hver flade hver for sig og i mange omgange. På den sortmalede bund trykkes det lineære mønster igen og igen, hver gang en anelse forskudt.
Først som svage falmede farver, men efterhånden som den sorte bundfarve ætses bort, i lysere og lysere streger.
Sidst påtrykkes fladen mørke streger for at skabe orden i et tilsyneladende kaos. Vrimlen af lysende spor over fladen er som en elektrisk kraft-udladning, der udvider rummet. | |||||
© 2008 Louise Sass. All rights reserved |