Louise Sass

top

Portfolio

   
 

Gul Barok



Håndtryk, unik, udsnit

Gul Barok, Lille Blå



Håndtryk, unika
reaktiv farve, bomuld
150x155 cm og 94 x 62 cm, 2010

UT # 5



Håndtryk, unika
reaktiv farve, bomuld
80 x 62 cm, 2010

In the Dark


Håndtryk, unika
reaktiv farve, bomuld
94 x 87 cm, 2010

Falling down a Mountain



Håndtryk, unik
Reaktiv farve, bomuld
90 x 78 cm, 2010

Riding in the Dark

Riding in the dark

Håndtryk, unik
Reaktiv farve. Bomuld
150 x 175 cm, 2010

UT # 4



Håndtryk, unik
Reaktiv farve, bomuld
60 x 80 cm, 2009

Fra billedserie #1-5, udstillet Galleri Inger Molin, Stockholm 2009.

Ingen skal sige # 5

Ingen skal sige #5

Serigrafi, håndtryk
Kemisk reserve- og direkte tryk
90 x 100 cm, 2001

Fra billedserie # 1-14, 2001

Der er tale om en unik tryk form, som kun afføder ét eksemplar i begrænset format. Det særlige ved udtrykket er en røntgenagtig virkning som blotlægger tid og bevægelse. Udstillet i Dansk Design Center, København 2001, sammen med ”Tanka” digte af Tóroddur Poulsen Tanka, japansk digt på 5-7-5-7-5 stavelser.

Lille rød | Gul med rødt

Maleri. Akryl på papir
71 x 69 cm, 2000

Maleri. Akryl på papir
95 x 93 cm, 2000
Den svenske ambassade i Havanna


Galleri Inger Molin, Stockholm 2000. “Kombinationer” serie af 9, arbejder på papir.

Læs Anmeldelse af Åsa Wall, Svenska Dagbladet 12.04.2000

Sort/hvid



Maleri, collage, tusch på papir
170 x 200 cm 1998
Göteborgs Kulturnævn

Læs Fra flade til stoflighed til rum, katalogtekst af professor, arkitekt Stig L. Andersson 1998:
Oplevelsen af Louise Sass’ arbejder baserer sig på begreber som farve, flade og mønster. Den kompositoriske orden, som det traditionelle stoftryk opererer med, nedbrydes, og materialet fremstår som én ting. Men går man tættere på, som I arbejderne med tuschstriber på papir, viser der sig sprækker, mellemrum og overgange. Uafladeligt skifter overfladen karakter og er pludselig mange retninger, uendelig mange orienteringer. De små åbninger, der opstår i forskydningerne mellem de enkelte påførte lag af farve, lim eller papir, afslører stoffets evne til at bevæge os og påvirke vores opfattelse af .....

Happy Orange



Maleri. Akryl på papir
68 x 75 cm, 2003

Rød/blå



Maleri
Akryl og vandfarve på papir
177 x 79 cm 1998

Undervejs # 2



Unikateksil, serigrafi, håndtryk.
Ætse og direkte tryk. Habotai silke.
Trykt i tre dele monteret samlet.
Ialt 280 x 330 cm, 1997

Indkøbt af Röhsska Museets venneforening 1998. Inkluderet i venneforeningens særlige samling.

“Undervejs” er titlen på to trykte tekstilflader i stort format, som Louise Sass udførte I løbet af 1996 og 97. “Undervejs” er trykt på silke, hver flade hver for sig og i mange omgange. På den sortmalede bund trykkes det lineære mønster igen og igen, hver gang en anelse forskudt. Først som svage falmede farver, men efterhånden som den sorte bundfarve ætses bort, i lysere og lysere streger. Sidst påtrykkes fladen mørke streger for at skabe orden i et tilsyneladende kaos. Vrimlen af lysende spor over fladen er som en elektrisk kraft-udladning, der udvider rummet.
Vibeke Woldbye “Undervejs” uddrag fra Katalog 1998.